Hegedűs Anita
Felsőfokú tanulmányok
- 2006-2009:
Szegedi Tudományegyetem, kommunikáció- és médiatudomány BA – kommunikátor - 2009-2011:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, kommunikáció- és médiatudomány MA –
okleveles kommunikáció- és médiaszakértő - 2014-2017:
Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Nevelés- és Művelődéstudományi Program
– abszolvált PhD hallgató
Tudományos fokozat
- 2024:
PhD, Neveléstudományok Doktora
Felsőoktatási tevékenység
- 2010 – 2021:
meghívott oktató:
- 2010-2011: Budapest Média Intézet
- 2011- 2021: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
- 2016- : Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, Business Administration and Management BSc
- 2020- : Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, Tourism and Catering BSc (angol nyelven)
- 2022-től: egyetemi tanársegéd, a Public Relations specializáció vezetője: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
Szakmai tapasztalat
- 2011 – 2016:
Móra Ferenc Múzeum, Szeged – kommunikációs munkatárs - 2016-tól:
Móra Ferenc Múzeum, Szeged – szóvivő, PR-referens
Külföldi oktatási tapasztalat
- 2018. március: Brüsszel, Erasmus+ oktatás (Institut des Hautes Etudes des Communications
Sociale) - 2023. március: Madrid, Erasmus+ oktatás (Charles III University of Madrid)
- 2024. május: Valencia, Erasmus+ oktatás (Valencia University)
Főbb oktatott tárgyak:
- Public Relations (magyar és angol nyelven)
- Kulturális menedzsment (magyar és angol nyelven)
- Szervezeti kommunikáció és vezetéselmélet
- Kampánytervezés
- Helyzetelemzés, kommunikációkutatás
- Sajtókommunikáció
- Rendezvényszervezés (magyar és angol nyelven)
- Muzeológia, kommunikáció, kulturális terek
- Stratégiai kommunikációtervezés
- Prezentációs gyakorlatok
Kutatási terület:
- kulturális Public Relations, múzeumi kommunikáció
- az egyetemi hallgatók múzeumképe, egyetemi-múzeumi együttműködések
Kutatócsoportok:
- 2017-2020: EFOP-3.6.1-16-2016-00008 Egészségipari tanulás – egészségipari megújulás. Az
egészség diskurzusának mediatizációja – Médiatudományi kutatások az egészségipari
fejlesztésekben – kutató
Tudományszervezési tapasztalat
Konferenciaszervezés:
- 2015: Trendek, irányok a múzeumi kommunikációban (Szeged)
- 2016 – 2022 között évente: Múzeumi Kutatások Csongrád-Csanád Megyében Konferencia
(Szeged) - 2017: Móra 100 Konferencia (Szeged)
- 2019: A szegediség változásai – Szeged 300 (Szeged)
- 2022: Médiastaféta Konferencia (Szeged)
- 2023. május: X. Országos és VII. Nemzetközi Múzeumandragógiai Konferencia (Miskolc)
- 2023. december: I. Bálint Alajos Nemzetközi Konferencia (Szeged)
Szerkesztőségi tevékenység:
- 2017-től: Veritatis Imago c. tudományos folyóirat szerkesztője, majd szerkesztőségvezetője
Szakmai tagság
- Magyar Public Relations Szövetség
- Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, Múzeumandragógiai Tagozat,
tagozatvezető-helyettes - Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete
Nyelvismeret
- Angol felsőfokú C (komplex) nyelvvizsga
- Olasz középfokú C (komplex) nyelvvizsga