Hegedűs Anita

Felsőfokú tanulmányok

  • 2006-2009:
    Szegedi Tudományegyetem, kommunikáció- és médiatudomány BA – kommunikátor
  • 2009-2011:
    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, kommunikáció- és médiatudomány MA –
    okleveles kommunikáció- és médiaszakértő
  • 2014-2017:
    Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Nevelés- és Művelődéstudományi Program
    – abszolvált PhD hallgató

Tudományos fokozat

  •  2024:
    PhD, Neveléstudományok Doktora

Felsőoktatási tevékenység

  • 2010 – 2021: meghívott oktató:
    • 2010-2011: Budapest Média Intézet
    • 2011- 2021: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
    • 2016- : Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, Business Administration and Management BSc
    • 2020- : Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, Tourism and Catering BSc (angol nyelven)
 
  • 2022-től: egyetemi tanársegéd, a Public Relations specializáció vezetője: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

Szakmai tapasztalat

  • 2011 – 2016:
    Móra Ferenc Múzeum, Szeged – kommunikációs munkatárs
  • 2016-tól:
    Móra Ferenc Múzeum, Szeged – szóvivő, PR-referens

Külföldi oktatási tapasztalat

  • 2018. március: Brüsszel, Erasmus+ oktatás (Institut des Hautes Etudes des Communications
    Sociale)
  • 2023. március: Madrid, Erasmus+ oktatás (Charles III University of Madrid)
  • 2024. május: Valencia, Erasmus+ oktatás (Valencia University)

Főbb oktatott tárgyak:

  • Public Relations (magyar és angol nyelven)
  • Kulturális menedzsment (magyar és angol nyelven)
  • Szervezeti kommunikáció és vezetéselmélet
  • Kampánytervezés
  • Helyzetelemzés, kommunikációkutatás
  • Sajtókommunikáció
  • Rendezvényszervezés (magyar és angol nyelven)
  • Muzeológia, kommunikáció, kulturális terek
  • Stratégiai kommunikációtervezés
  • Prezentációs gyakorlatok

Kutatási terület:

  • kulturális Public Relations, múzeumi kommunikáció
  • az egyetemi hallgatók múzeumképe, egyetemi-múzeumi együttműködések

Kutatócsoportok:

  • 2017-2020: EFOP-3.6.1-16-2016-00008 Egészségipari tanulás – egészségipari megújulás. Az
    egészség diskurzusának mediatizációja – Médiatudományi kutatások az egészségipari
    fejlesztésekben – kutató

Tudományszervezési tapasztalat

Konferenciaszervezés:

  • 2015: Trendek, irányok a múzeumi kommunikációban (Szeged)
  • 2016 – 2022 között évente: Múzeumi Kutatások Csongrád-Csanád Megyében Konferencia
    (Szeged)
  • 2017: Móra 100 Konferencia (Szeged)
  • 2019: A szegediség változásai – Szeged 300 (Szeged)
  • 2022: Médiastaféta Konferencia (Szeged)
  • 2023. május: X. Országos és VII. Nemzetközi Múzeumandragógiai Konferencia (Miskolc)
  • 2023. december: I. Bálint Alajos Nemzetközi Konferencia (Szeged)

Szerkesztőségi tevékenység:

  • 2017-től: Veritatis Imago c. tudományos folyóirat szerkesztője, majd szerkesztőségvezetője

Szakmai tagság

  • Magyar Public Relations Szövetség
  • Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, Múzeumandragógiai Tagozat,
    tagozatvezető-helyettes
  • Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete

Nyelvismeret

  • Angol felsőfokú C (komplex) nyelvvizsga
  • Olasz középfokú C (komplex) nyelvvizsga
Scroll to Top